|
SEMINARAI
Seminarų programas galima gauti adresu marcelioniene@gmail.com. Seminarai bus periodiškai atnaujinami, juos gali užsisakyti švietimo centrai arba mokyklos tuo pačiu adresu.
I. Lietuvių kalbos kurso apibendrinimas, mokinių pasiekimų vertinimas IV klasėje ir sąsajos su V klase (dirbant su vadovėlio “Naujasis šaltinis” komplektu)
- Mokinio, kaip skaitytojo, nuostatų, žinių apie literatūrą, skaitymo gebėjimų apibendrinimas ir vertinimas „Naujajame šaltinyje“ IV klasei. Penktos klasės programos reikalavimai, vadovėlių autorių lūkesčiai šioje srityje.
- Teigiamų nuostatų į kalbos mokymąsi formavimas, supratimo apie kalbos sandarą apibendrinimas ir vertinimas. Mokinių supratimo apie kalbą ugdymo tąsa V klasėje.
- Žodžių rašybos, sakinių skyrybos, teksto sudarymo gebėjimai, jų vertinimas ir rezutatų fiksavimas.
- Pasirinktos literatūrinio arba kalbinio ugdymo problemos sprendimas dirbant su vadovėlio medžiaga konkrečioje klasėje.
- Susitikimas su būsimu klasės lietuvių kalbos mokytoju: atsakymai į klausimus, bendra mokinių rašto darbo analizė.
- Lietuvių kalbos ugdymosi pasiekimai ir jų tąsos V klasėje problemų sprendimo būdai.
II. Ugdymo proceso planavimas, tikslų įgyvendinimas ir pasiekimų vertinimas dirbant pagal atnaujintą Lietuvių kalbos bendrąją programą I – IV klasėse
- Lietuvių kalbos ugdymo atnaujinimas I – IV klasėse: kas pavyko, o ką reikėtų toliau tobulinti.
- Ugdymo proceso planavimas: ilgalaikis metų planas, vidutinės trukmės (pusmečio, projekto ir kt.) planas, savaitiniai planai, pamokos planas. IT panaudojimas planuojant ugdymo procesą.
- Lietuvių kalbos ugdymo tikslų įgyvendinimas dirbant su atnaujintu “Šaltinėliu“ I klasėje, su “Naujuoju šaltiniu” II, III ir IV klasėje.
- Mokinių pasiekimų vertinimas ir įsivertinimas ugdant ir ugdantis lietuvių kalbą: programoje pateiktų pasiekimų lygių aprašų panaudojimas, testavimo problemos, vertinimo fiksavimas.
III. Rašymo, kaip kalbinės veiklos, ugdymas I – IV klasėse dirbant pagal atnaujintą lietuvių kalbos programą
- Rašytinės kalbos ugdymo atnaujinimas I – IV klasėse: rašymo gebėjimų raida, pasiekimai, vertinimas.
- Rašymo technikos mokymo ir mokymosi teoriniai pagrindai, metodai, priemonės.
- Fonetinės rašybos mokymo ir mokymosi sistema I – II klasėse: teoriniai pagrindai, gebėjimų ugdymosi etapai, metodai, priemonės, vertinimas. Rašytinės kalbos ugdymo diferencijavimas ir individualizavimas I – II klasėse.
- Morfologinės rašybos mokymo ir mokymosi sistema III – IV klasėje: teoriniai pagrindai, mokinių gebėjimų ugdymosi „laipteliai“, metodai, priemonės, vertinimas. Rašytinės kalbos ugdymo diferencijavimas ir individualizavimas III – IV klasėse.
- Tekstas – viena iš svarbiausių ir rašytinės kalbos mokymo priemonių, ir jos ugdymosi tikslas.
IV. Grožinių ir negrožinių tekstų skaitymas I – IV klasėse
- Literatūrinio ugdymo turinys atnaujintoje Lietuvių kalbos bendrojoje programoje: tikslai, numatomi mokinių pasiekimai, vertybinės nuostatos, vertinimas.
- Literatūrinio ugdymo sistema I – IV klasėse: jaunojo skaitytojo auginimo sąlygos ir galimybės. Svarbiausi literatūrinio ugdymo principai.
- Prozos tekstų įvairovė, jų skaitymo ypatumai: susipažinimas, analizė, kūrybiniai darbai.
- Klasikinė ir šiuolaikinė poezija – kaip ją priima pradinukas.
- Supažindinimas su dramos kūriniu, teatru, mokymasis žaisti teatrą.
- Gebėjimas naudotis informacine literatūra – šiuolaikinio gyvenimo būtinybė.
V. Atnaujinto lietuvių kalbos ugdymo turinio įgyvendinimas dirbant su vadovėlio “Naujasis šaltinis” komplektu III klasėje: ugdymo proceso planavimas, optimalus mokomosios medžiagos panaudojimas, mokinių pasiekimų vertinimas
- Atnaujinto lietuvių kalbos ugdymo turinio įgyvendinimas „Naujajame šaltinyje“ III klasei: literatūrinio ir kalbinio ugdymo sistema.
- Ugdymo planavimas III klasėje: ilgalaikis planas, savaitiniai planai, pamokos planas. IT panaudojimas planuojant ugdymo procesą. Planų pavyzdžiai – greitoji pagalba mokytojui.
- Ugdymo diferencijavimas ir individualizavimas: diferencijuotų užduočių sistema vadovėlyje, pratybų sąsiuviniuose, papildomose mokymo priemonėse, jos taikymas atsižvelgiant į klasės mokinių poreikius ir galimybes; mokinių aktyvinimas, mokymasis mokytis.
- Ugdymo proceso vertinimas ir įsivertinimas: kaip vadovėlio komplekto medžiaga padeda mokytojui taikyti formuojamąjį vertinimą, apibendrinti ugdymo proceso etapą ir įvertinti mokinių pasiekimus bei juos fiksuoti.
© 2017 Elena Marcelionienė |
Marijos Marcelionytės piešinys iš žurnalo "Bitutė" |
|
|